Když Španěl Enric Bernat v roce 1958 začínal plánovat prodej lízátek, tak nešetřil na ničem. Jeho nejgeniálnějším tahem ale bylo najmutí světově nejznámějšího surrealisty Salvatora Dalího k vytvoření nového loga.
Dalí nejenomže přišel v roce 1969 s logem, které je nyní známé po celém světě (Lízátka se oficiálně prodávají ve více než 150 zemích), ale navíc i s tehdy revolučním nápadem, že logo budu umístěno na vrchní straně obalu lízátka (původní plán Bernata byl umístit logo po stranách).
Bernat původně pracoval v továrně na jableční džem, která se jmenovala ,,Granja Asturias“. Poté co prosadil změnu výroby na lízátka, tak všichni investoři odešli a Bernat celou továrnu převzal a přejmenoval na Chupa Chups. Postavil výrobní stroje a začal vyrábět samotný bonbón na dřevěném klacíku. Každý stál jednu pesetu.
Nápad s bonbónem na klacíku mu vnukla jedna z maminek, která si stěžovala na to, že její dítě má neustále olepené ruce od sladkostí. Bernat vycítil, že byznys se sladkostmi nebere v potaz dětský aspekt a chopil se příležitosti. Všichni provozovatelé obchodů dostali instrukce umísťovat lízátka ke kasám tak, aby na ně děti mohly dosáhnout (běžná praxe v té době byla mít sladkosti za pultem a vyndavat je na vyžádání zákazníků).
Celá společnost Chupa Chups slavila úspěch. Během pěti let se Bernatovi sladkosti prodávaly ve 300.000 obchodech.
Takže příště až uvidíte lízátko Chupa Chups, tak se nezdráhejte si ho koupit, jde přeci o investici do umění Salvádora Dalího ;)
Zdroje pro tento fakt: (ENG – mentalfloss.com) (ENG – bbc.com) (ENG – wiki.com)
You must be logged in to post a comment.